Tuesday 21 September 2010

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Masih tidak terlambat untuk mengucapkan

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir Batin 

Akhirnya pulang ke tapak persemaian setelah bercuti lama. Bercuti sampai tak sedar diri banyak kerja yang tertangguh. Memang sungguh teruk banyak kerja tak siap.

Masa cuti memang la sangat seronok bergoyang kaki ja di rumah tapi naik cuti tak cukup tangan la nak menyiapkan segala kerja dan siap sedia diri dengan test yang bakal berguni guni gedebuk muncul.

Oh ya nak cerita pasal hari raya yang sudah di sambut baru ja, sungguh benci aku tak de pun tudung raya dengan kasut raya sebab tak sempat beli, aku pun tak tau la macam mana boleh tak pergi beli tapi aku memang tak beli siap siap dekat sini sebabnya konon nak beli dekat Alor Setar sebabnya aku tak ingat warna baju. 

Ok nak di jadikan cerita tertangguh beli lepas tu tiba-tiba balik kampung awal so aku pun tak sempat nak beli tudung dengan kasut. Kasut tak berapa la sangat tapi tang tudung tu adoii. Pagi raya main rembat ja mana tudung yang mudah di pakai lepas tu ingat sesi salam bermaaf maafan sambil tungguh selitan sampul raya di tangan dengan senyuman lebar rupanya ada  jugak sesi gambar bergambar. 

Makan tak ingat dunia.
Semua main tibai, sumbat, kunyah, telan, lepas tu tambah lagi.
Segala mak nenek rendang semua ada
Air masak tak pandang dah.
Seminggu minum air gas ja
Akhirnya cirit birit
Padan Muka!

Gambar gambar raya yang aku cilok dari facebook cousin

With Opah and cucu-cucu perempuannya
Part of my family

Apa pun hidup perlu diteruskan walaupun tak ada tudung raya.
Sedih perlu di ketepikan.
Assignment yang berlambak sepatutnya dirisaukan

KHADIJAH NAS

No comments: